søndag 21. august 2011

Siv holder konkurranse nå, hvor premien består av pulsvarmere fra Skottland, et smykke og en lipgloss! Siv er virkelig ei herlig jente, og konkurransen hennes går ut på å skrive et innlegg om sommerens kanskje beste minne.

Bilde fra motionocean-siv.blogspot.com
Mitt beste minne må bli Danmarksturen 25.-30. juli. Været var helt fantastisk - så bra at jeg ble solbrent av en dag på stranda - er ennå brun akkurat der t-skjorta ikke dekker fremme. Først kommer bilder fra opplevelsen, så skriver jeg etterpå.















Etter at jeg var i bryllup dagen før, til min gode venninne fra videregående og hennes kjære Thomas, tok jeg fly til Danmark, først til København, så til Ålborg. Mamma, pappa og lillebror (eldstebror) kjørte fra Strandby, der hotellet lå, til Ålborg flyplass for å hente meg. Veldig greit å slippe å mamøvrere seg frem til busstasjonen og bussen videre til Fredrikshavn. Vi fant oss noe å spise i Ålborg, før vi kjørte til hotellet. Tok faktisk ingen bilder derfra, men her er ett fra nettsiden deres:
Veldig sjarmerende lite hotell med helt greie rom - helt greit når man ikke tilbringer mye tid på hotellet.
Minstebror spilte fotballkamper hver eneste dag, og opptil tre kamper om dagen da de gikk videre til B-sluttspillet. De endte med å vinne hele greia, etter seier på to straffesparkkonkurranser og 2-1 i finalen mot Maddla fra Stavanger. Møtte på Frode Olsen fra TV2 der ute også, virker som at han er med i støtteapparatet deres.

Det var helt fantastiske dager, og selv om det ble mye fotball så trivdes vi veldig bra alle sammen. Minstebror instisterer på at jeg ikke skal la hans navn inngå i heiaropene, men uten det synes han det er greit at jeg heier. De spilte virkelig veldig bra, og vi hadde det moro på sidelinja også! De tapte bare én kamp, i gruppespillet, og etter det vant de alle kamper de kom ut i. Minstebror sto fjellstøtt i backfirer'n, og selv om han nok aldri blir den aller mest entusiastiske, lyste det litt ekstra av ham da de vant.

Hjem igjen fikk jeg også være med på Danskebåten, og heldigvis var ikke turen så altfor lang. Tror vi var ganske slitne hele gjengen, for plutselig sov mamma på gulvet under bordene, pappa og bror på en sofa og minstebror og jeg på den andre. Så fikk vi oss litt å spise, og før vi visste ordet av det kunne vi kjøre av båten i Larvik. Været var fortsatt helt fortreffelig, og vi fikk en fin biltur opp igjen til Molde. Halvt i søvne ankom jeg leiligheten, og med god hjelp av mamma kom jeg meg inn døra også. Den natta sov jeg som en stein! Et veldig fint sommerminne.

3 kommentarer:

  1. Fine bilder og fint sommerminne da:)

    SvarSlett
  2. Tenk at dette fine innlegget er med i MIN konkurranse! Man må vel få være litt stolt av sånt! Også har jeg endelig fått se til lillebruttern din! Tusen takk, Karina :D

    SvarSlett
  3. Kjempeflott sommerminne :D Du må ha lykke til i konkurransn :)

    Sv/ Jada, sletters ikke så værst :) Mye gøy å se fram mot :) Skal absolutt ikke klage på en liten tur til Stockholm på selskapets regning nei! :D

    SvarSlett

Legger du igjen noen ord blir jeg glad!