lørdag 27. august 2011

Dinner's on the table





Gårsdagens middag - svinestrimler med thai-wok og pitabrød. Veldig godt!

Det er helg igjen, og jeg kom akkurat hjem fra tidligvakt på sykehjemmet. Vakta idag gikk bra, og vi var til og med en ekstra på jobb, noe som alltid gjør ting enklere. Kom hjem til tom leilighet, som vanlig, en leilighet som virker skikkelig klam og klar for en dusj. Tror jeg må ta hintet og hoppe i dusjen for en etterlengtet følelse av friskhet. Så føler jeg på meg at behovet for mat vil vekkes igjen, og jeg tenkte å lage kjøttsaus og potetstappe med salat (Hørtes det veldig rart ut? Det er iallefall veldig godt!). 
Og her er resultatet: 

Nå er jeg nydusjet, mett og egentlig ganske trøtt og klar for kvelden. Planlegger å følge litt med på kampen mellom Vålerenga og Haugesund, og ellers slappe av og helst ta en tidlig kveld for å være opplagt til tidligvakt igjen imorgen. Drar rett utover til pappa etterpå for å levere noen utskrifter til bestemor, se storkampen mellom MFK og AAFK kl. 20 og ellers endelig være sammen med familien litt igjen. Tiden siden skolestart har gått veldig fort egentlig, og det har ikke vært tid til å dra utover før nå. Det å bo alene i en 70 kvadrats (tror jeg) leilighet etter å ha vært vant til å ha iallefall tre mennesker i nærheten til enhver tid ble veldig mye mer fjernt enn jeg hadde tenkt meg på forhånd, og jeg er nok ikke den flinkeste til å søke kontakt andre steder. Dette er noe jeg er nødt til å skjerpe meg på, altså, for nå som vi har hatt fadderuke, med planlagte arrangementer hvor samme gruppe har vært sammen hver gang, har jeg jo deltatt for å være en del av gruppe 12. Men nå er fadderuka over, og jeg blir nødt til å anstrenge meg mer for å greie å trå ut av komfortsonen. Øvelse gjør mester? 

2 kommentarer:

  1. Mmm Alt dette så jo bare kjempegodt ut!!! Flink du er, kom hit å kokkelere?

    SvarSlett
  2. Nammis! Selv har jeg også en sånn komfortsone. Jeg foretrekker å holde meg hjemme med ei go bok om jeg ikke kjenner folk ;p

    SvarSlett

Legger du igjen noen ord blir jeg glad!