søndag 2. oktober 2011

All the stars are coming out tonight, they're lighting up the sky tonight



Det har nesten gått en måned siden sist igjen, og disse dagene er blitt fylt av forelesninger, filmer, lesing på og utenfor biblioteket (masse mikrobiologi og anatomi!), nye oppdagelser i musikkverdenen (blant annet Take That sin Rule the World - har covret den også) og masse god søvn.


Helgene ute hos pappa er så utrolig herlige, og etter en kjempevakker formiddag med herlig vær fikk vi deilig søndagsmiddag hos bestemor og bestefar; hjortestek med masse tilbehør. De er 75 og 80 år, men likevel står de så utrolig sterkt på! Beundrer dem virkelig.

Etter middagen kjørte vi etterhvert innover til sentrum for å tilbringe en god stund hos mormor og morfar, sammen med en god del andre fra familien som bor helt i nærheten her i Molde. Morfar fylte 87 år idag, og det var ordentlig hyggelig å være sammen med de jeg ellers ikke ser så ofte. Før var det så naturlig å "stikke innom" den og den på vei hit og dit, men nå som jeg meget sjelden drar inn til sentrum nå for tiden siden jeg sykler til og fra skolen, blir det til at jeg gjør akkurat det altfor sjelden... Det gjelder jo bare å gå inn for å endre rutinene litt (:


Som sykepleierstudent går privilegiet "høstferie" totalt bort denne gangen, så imorgen tidlig, 09:15, har jeg forelesning i... Hva var det da? Anatomi, fysiologi og biologi! Pluss informasjon i forhold til øvingsavdelingsposten vi skal ha på fredag. I det siste har det gått veldig i ett, og der helgene før virket som et pusterom, føler jeg egentlig at energitanken ikke rekker å fylles opp igjen før det braker løs med mandagsrutiner.

Nå står hovedkampen Tromsø - Molde på skjermen, og det gleder mitt blåhvite hjerte å følge de blå idet de i dette øyeblikk leder 2-0. Det bidrar til å lade opp litt ihvertfall. I tillegg ser jeg av og til på Gilmore Girls, sesong 5, og jeg må si den nok kommer ganske så høyt opp på listen av mine favorittserier. Håper alle har en god søndagskveld.

2 kommentarer:

  1. åh, er så glad for at jeg har høstferie! Gilmore girls er forresten skikkelig bra, er enig med deg der :p

    SvarSlett
  2. Besteforeldre <3 Mine er rundt 75 alle sammen, men det føles som om de skal leve evig! La oss banke i bordet! :D Ps. lykke til med alt av skole, du er flink som står på!! :D

    SvarSlett

Legger du igjen noen ord blir jeg glad!