tirsdag 16. august 2011

As the city slept through the dark


Så fikk jeg plutselig så lyst til å skrive noen avsnitt her igjen.
Det er mindre enn tolv timer til jeg skal troppe opp for å starte på sykepleiestudiet, og jeg kjenner at jeg gleder meg en del, altså! Samtidig er det skikkelig skummelt å skulle begynne på et studie hvor jeg ikke kjenner noen jeg skal gå i klasse med, men det er jo et godt utgangspunkt for å få nye venner. Twitret med en som skal begynne på Sport Management, og kjenner noen som skal gå andreåret på sykepleien. Ofte kjenner jeg at jeg rakker ned på meg selv nok til å tvile på om jeg kan klare dette studiet, så jeg kommer til å trenge det å pushe meg selv en del dette året. Og for all  del unngå skippertak! Er nødt til å skape et godt studiemiljø her hjemme for å få lest mest mulig effektivt, og heller belønne meg selv når jeg får gode resultater. Er spent på hvordan forelesningene vil bli, og hvordan klassekameratene er. Foreleserne også! Pensumlister, videre informasjon og andre ting får vi utdelt på åpningen imorgen, og resten av uken (pluss litt av neste uke) vil gå med til å bli kjent gjennom mange forskjellige arrangementer som inngår i "Åpningsuka 2011". Vi blir inndelt i faddergrupper, og sammen skal vi integreres i studiemiljøet på skolen. Kjenner det er godt å være i en by hvor jeg har familien og det kjente og kjære, nå når jeg skal begi meg ut i en tilværelse som er såpass ukjent.

I det siste har jeg hørt utrolig mye på sangen over, og ikveld skal den atter en gang få bysse meg i søvn, før jeg sovner inn i min siste sommerferienatt for denne gang.

2 kommentarer:

  1. Lykke til på sykepleierstudiet:)

    SvarSlett
  2. lykkelykkelykkeLYKKE til, Karina!!!!! Du kommer til å klare deg SUUUPERT!! :D

    ps. pannekakeoppskrifta ligger på bloggen, så nå kan du belønne deg med en god lunsj ;)

    SvarSlett

Legger du igjen noen ord blir jeg glad!