tirsdag 22. november 2011

I've got a new apartment baby, and it protects me from the lonely whistling streets











Dette er bilder jeg tok i den nye leiligheten et par dager før jeg flyttet inn. Nå har jeg rukket å ordne istand stuereolen med massevis av bøker og filmer, og ellers flyttet inn en skinnsofa og et TV-bord. Sengen min (foreløpig kun en madrass) vil stå ved veggen på det syvende bildet (første bilde fra oppholdsrommet). Ellers har jeg fylt inn i en del av kjøkkenskapene og pakket ut det meste av mine ting. Klærne ligger fortsatt i esker, for jeg har ikke fått fraktet hit den apotekerdisken som fortsatt står hos pappa. Tror det kan bli fint her! Selv om det er isende kaldt og litt lite belysning. 

I natt sov jeg her for første gang, og jeg sov så tungt at det var rart å våkne imorges. Egentlig er det litt vemodig å plutselig ikke kunne kalle Kvam for hjemme lenger, for der var det alltid varmt og godt, fint opplyst, god mat i skapene og stort badekar. Men jeg skal nok få det til å fungere, om det så tar litt tid før jeg føler meg helt komfortabel her inne.

Tror jeg skal ta en god gåtur rundt i området og ned til sentrum for å besøke grandtante ikveld, for etter en lang dag med skolearbeid og utpakking behøver jeg frisk luft og et kjent og kjært fjes... Har koblet opp stereoanlegget jeg har fått etter min mormors søster som nå er gått bort, og jeg er glad for å ha musikken lett tilgjengelig her også! 

Skal prøve å skrive et litt mer inspirerende innlegg med bilder og fin musikk når jeg finner anledning til det. Kjenner at jeg setter pris på at det nye mobilabonnementet mitt har ubegrenset datatrafikk inkludert slik at jeg kan dele det med Mac'en!

Ha en riktig god tirsdagskveld.
(Tittelen er forresten fra en tilfeldig sang som kom opp da jeg søkte
på "New apartment lyrics" (Custard - Apartment)).

3 kommentarer:

  1. Hurra! Det er vel på sin plass å gratulere? Musikk er alltid greit å ha lett tilgjengelig!! Ps. Badet ditt ser vel ikke slik ut nå?? :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med leilighet! Du må legge ut noen bilder når du har fått på plass tingene dine :)

    SvarSlett
  3. Hei, Karina! Beklager at jeg er så ufattelig treg til å svare, men tuusen takk for lange kommentarer :) Det er bare koselig at noen orker å lese og svare på alt, vet du :D

    Stemmer at jeg har vært i dårlig for, ja. Det er ikke så vanlig å være så inntollerant mot røyk og eksos, men noen er jo litt uheldige. Det er jo uansett ikke sunt å omgås for noen :)

    Home and Away er vanskelig å bare følge med på TVen, ja! Jeg ser på youtube, jeg :)

    Jerntablettene er faktisk ikke så værst! Hadde de smakt pyton, ville jeg tvunget meg til å svelge de likevel :p Julespaghetti er spaghetti med ribbekjøtt og brunsaus. Nei, da xD Helt vanlig spaghetti, bare i juletider! Har fått bytta skoene i et nytt par nå, så da ordna det seg likevel :D

    Så kooseliig. Synger du i kor, altså? Det har jeg gjort i mange år :) Nellik i appelsinen er ikke dumt det heller! Bare jeg som ikke liker appelsin :D

    Ja, gleder meg på nytt innlegg fra deg, frøken! Det må du prøve å få til snart. Tenker du har litt å gjøre :) Ja, det tenkte jeg også å gjøre! Titanic blir aldri gammel :)

    Hilsen, Tina

    SvarSlett

Legger du igjen noen ord blir jeg glad!